06 Mei 2009

Hari Pertama & Kedua Praktikal...Sungguh Mengasyikkan...

Salam...Ketika entry ini ditulis aku dah melalui hari kedua praktikal.Syukur,walaupun aku masih tak tahu soal status elaun praktikal namun aku memiliki rakan2 ofis yang happy dan sedia membantu.Tak lupa En Pathmanathan,selaku aku punya penyelia praktikal cukup bersemangat dalam menjaga n memberi tunjuk ajar dalam membangunkan komuniti JKM.

Mungkin mengalah itu pahit, mungkin minta maaf itu kelat tapi itulah lumrah bagi manusia yang hebat akan sentiasa memaafkan orang walaupun diri ini sering dianaiya. DENGAN INI SEMPENA MEMBINA UKHWAH DAN MAHABBAH ANTARA JPKP & MPP KHUSUSNYA JPKP KKC,SY MOHON MAAF KEPADA SESIAPA YG TERASA ATAU TERPANAS TELINGA YG MEMBACA & MENDENGAR ENTRY TENTANG "SAYA & PRESIDEN MPP UDM SIAPA HEBAT?".

Terus terang,apa yang sy tulis dalam entry sebelum ini memang lahir dari hati sy yg ikhlas.
Setiap org tidak akan sama dlm cara memberi nasihat dan berkhidmat.
Saya faham kebanyakkan MPP adalah adik2ku yg muda setahun malah ada yg muda 2,3 tahun.
Jadi MPP ini hanya sekejap macam biskut chipsmore.
Dato' Fadhilah kamsah ada berkata,'Anda berkarisma apabila anda sudah meletak jawatan nanti anda akan mendapat rakan2 dan kawan2 yg ramai bkn semakin berkurangan!'
Implimentasinya apabila sy masuk bertanding dlm election JPKP,hasilnya ex-MPP menang jawatan YDP JPKP.Apakah rahsianya?Ada.Tapi sy akan tulis di entry akan datang.Insya Allah selepas perletakkan jawatan sy kelak.

Baikklah.Saya akan ulang sekali lagi apa pendekatan sy terhadap MPP kelak tnp didorong oleh mana2 pihak yg sy sdr ada katakan pada pertemuan dgn YDP MPP UDM lepas iaitu:

SAYA AKAN MENYERTAI MANA2 MESYUARAT ANTARA MPP & JPKP JIKA X BERTEMBUNG DENGAN PROGRAM KK.
BERSEDIA MENJADI THINK-THANK KEPADA MPP DALAM ISU KEBAJIKAN DAN KEMAHASISWAAN.
SANGGUP BERKOMPROMI DALAM ISU2 YG MELIBATKAN UDM & KEBAJIKAN MAHASISWA KHUSUSNYA.
TIDAK AKAN MENULIS PERKARA NEGATIF TENTANG MPP DLM BLOG JIKA IA X SAHIH.
DAN AKAN CUBA BERKERJASAMA DENGAN PROGRAM2 YG MPP ANJURKAN JIKA X BERTINDIH DGN PROGRAM JPKP.

Akhir sekali,sy berharap dgn penjelasan sy dlm blog ini akan menamatkan perbahasan org di luar sana mengenai 'perang saraf' sy dgn MPP UDM.Sy bekas MPP tau di mana buruknya MPP dan ia juga buruk kpd diri sy juga andai keburukan itu tidak sy tutup dengan teguran pd MPP sekarang.Sy amat mengharapkan apabila tibe sem baru (bulan 7) ini dgn tinggal 3 bulan lbh tempoh kalian,ayuhlah tingkatkan kredibliti dan kewibawaan kamu.Anggaplah setiap teguran saya dan pelajar2 lain tentang kamu sbgai MPP anggaplah ia sedarkan kamu sebagai MPP walaupun kita sama2 menang tanpa bertanding namun hakikatnya sy dh kikis simptom itu mll kejayaan sy dlm KK.Wasalam.

7 ulasan:

Evi LoLyta berkata...

ejat dpt award. tgk kt my blog.

Tanpa Nama berkata...

JAT MANCHESTER UNITED FINAL...CHELSEA GUANE BEBEH???..WAHAHAHAA....TAK LAYAKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

jat ko ditag..so check it out ay my blog ya!!!

aunieZ berkata...

ala..ada org itu nk bca pasl itu tp sudah didelete
nt kamu story2 sama dia ya

jangan riso org di luar sana
tak mungkin ada cerita palsu atau rekaan dongeng dalam blog ni mlain kbnaran smata2

'Aizat Annur berkata...

salam sumer....
to defactohokage - aku malaslah nak main tag2 ni...tag team ade?he...

to haziqah - x delete tapi jadikan draft buat sementara waktu...ade byk isu nak dihebohkan tapi tunggu masa dan ketika k

Nabil Norhalim berkata...

salam..bang saya nk baca artikel 'saya dan presiden MPPUDM, sapa hebat'..sebab bg sy pres kami yg terbaik..xpnh corrupt,pandai deal,nego ngan admin..keputusan yg die wat untuk hasil yg terbaik jangka panjang...die satukan kami(mpp) ibarat kluarga...saya bukan nk ngampu die..xdpt gaji pun...tapi nk kata kami bekerja dalam kumpulan..die turun padang,,mesra student..letih die kami rasa...saya betul nk tau entry tu...sejauh mana kebenaran tu dan isu2 yg nk dihebohkan tu..thanks..salam..

'Aizat Annur berkata...

k thanks mujahid abu krn menyuarakan pujian padaa presiden MPP pada blog yang salah.anyway nnt aku akan publishkan.u wait n c k.he3