11 September 2009

Banyaknya Rezeki Di Hujung Ramadhan

Alhamdulillah kini kita tiba di 10 malam terakhir di bulan Ramadhan...
Macam2 gelagat mahasiswa aku jumpa...
"Erm...malam ni malam Lailatul Qadar la!"
"Err...kena iktikaf ni...kang melepas plak nak bangun malam"
"Jom beli baju raya!"
"Kad raya dah beli?Nak kad ke e-kad?"
"Jom meriahkan surau Saodah....(Apa kena mengena?)"
....dan macam2 lagi gelagat di hujung2 Ramadhan.
Tahun ini bermulalah tahun aku beli semua pakaian raya aku-bermula dengan songkok hingga ke selipar...tapi jangan hairan kalau semuanya murah dan sederhana.

Aku nak kongsi mengenai program yang dianjurkan pada hujung minggu ini bersamaan 12 september 2009 iaitu Kempen Derma Darah Peringkat kolej Kediaman Siri 2. Akan diadakan di Lobi Kafeteria Baru Jam 9-12 malam.

Baru2 ini aku tertarik dengan program yang diadakan oleh jiran kita UMT iaitu Tadarus Al-Quran selama 100 jam tanpa henti...terdetik dihati aku betapa mereka yang agak sosial drp UDM lebih kehadapan dalam program2 bercorak agama. Dimanakan Darul Iman dalam menerajui program berkonsepkan Islamik? Aku benar2 respect dengan pegawai agama HEPA UMT iaitu Ust Aswadi kerana terus2 menyokong program pelajar dan paling penting TERBUKA menerima idea pelajar. Justeru itu, aku teringat kembali saranan drp Dr Norizan mengenai sebuah program yang wajar UDM ambil kesempatan utk anjurkan iaitu PROGRAM BACAAN YASSIN SEBANYAK 52 Kali tanpa henti sempena tahun kemerdekaan negara kita. Insya Allah jika tidak ada aral melintang aku akan cuba untuk merealisasikan program tersebut dengan berkat sokongan semua pensyarah dan rakan2 seperjuangan. Sekian dan marilah menghitung hari2 terakhir pulang beraya. He2


1 ulasan:

sabir berkata...

wow...ape pn semua rezeki dari Allah