12 September 2009

Mahasiswa UDM Perlu Bijak & Berani Bersuara...kembalikan hak kebajikan mahasiswa

Salam semua...

Terima kasih atas komen sdr/sdri mengenai isu 'portal UDM kena hack-ini bukan berita bohong' yg saya paparkan secara terbuka sebelum ini dan saya menerima semua komentar yg positif mahupun negatif...Maaf andai ada satu komen yang saya terpaksa buang kerana saya tidak dapat access siapa empunya diri dan profile yang menghantar. Umpama baling batu sembunyi tangan. Komen dan tuduhan yang dilemparkan kepada saya adalah mengenai istilah 'Mahasiswa Tidak Integriti'. Mungkin si dia ini pelajar Law diploma sem 5 kerana sibuk membela si nisa' MPP yang sememangnya terpalit dengan macam2 tuduhan drp mahasiswa lain namun si dia ini (yang x malu gunakan gambar artis Eja, mungkin idola si dia seorg artis). Paling best, budak ini seolah2 macam 100% lebih mengetahui soal KK n MPP di UDM. Aku nak komen balik kat blog dia pun x boleh sebab budak ni bacul. U can meets me n lets talk about it face to face. Ada gak mahasiswa IPTS lebih arif soal kebajikan kat UDM ini. Maybe ya, maybe no. Aku rasa sekarang ni masa mahasiswa tertentu digunakan untuk membela MPP selepas teruk dibelasah oleh aku n kawan2 aku kat luar dan dalam blog. Aku sikit tak cuak! Cuma kalau berani boleh jumpa depan2 n berbincang apa masalah kamu itu dan ini. Pelik, wiyerless isu kolej katanya...Kolej mana satu? JPKP KKC dah hantar resolusi lama soal mutu wiyerless di UDM namun hakikatnya benda ini wajar di ambil cakna oleh MPP kerana ia melibatkan pada semua ruang di UDM bukan di KK sahaja. Kamu x nak undi saya? Tak mengapa kerana ia adalah hak masing2 dan itu nilai demokrasi di IPT. Tapi pelik dan janggal dengan budak ini macam kerek x pasal2 bila aku sdr mengunakan istilah X INTEGRITI pd mahasiswa tertentu bukan semua mahasiswa ye.

Di sini aku nak jelaskan perihal isu kritikan aku pada mahasiswa yg tidak berintegriti merujuk kepada segelintir yang tidak menggunakan ilmu dan ruang yang ada untuk bersuara dengan jelas dan tepat. Maksudnya aku x bangkan g tindakan hack tersebut oleh mahasiswa terbabit kerana aku sdr tahu cara nak hack n kawan2 aku ramai expert soal hack ini. Cuma silapnya bila dah boleh hack kamu bolehlah menaip dgn kata2 yang sopan dan nasihat yg sinis kepada pihak atasan utk mendengar perkara ini iaitu masalah wiyerless. Aku sendiri mempertikaikan sistem teknologi maklumat UDM yang longgar dan lemah dan tindakan susulan yang lembap. Maka dalam isu ini tiba2 ada seorang mahasiswa ini (maybe PA MPP kot..he3) cuba mengambil kesempatan dan menjadi hero dgn menghentam aku dan JPKP aku. Kalau berani datang berbincang secara ilmiah k. So aku mengharapkan selepas ini mahasiswa perlu bijak dan terus berani bersuara dalam mengambil peluang dan ruang yang ada untuk terus MENASIHATKAN dan MENGINGATKAN pihak atasan soal kebajikan. Zaman aku MPP dulu, KEBAJIKAN MPP yang lebih cakna, zaman aku JPKP juga KEBAJIKAN tetap cakna namun sebab x ambil PA macam MPP skrg maka x ada siapa nak terangkan apa sumbangan dan usaha yg telah dilaksanakan oleh JPKP dalam menyediakan kebajikan buat seluruh warga kolej kediaman C khususnya. Semoga para sahabat sekalian akan tetap berani bersuara dalam melontarkan pandangan kepada pihak yang lebih berautoriti di UDM. Sekian

Aizat Anwar
Mantan Timbalan Presiden 1 MPP UDM Sesi 07/08

6 ulasan:

Evi LoLyta berkata...

wow br post eyy~~
ahah.. tp bile fkir blik, ada beknya gak si hacker tu post kata2 luahan hati kt portal tu. mcm my Junior luqman ckp, mcm la diaorg bce luahan bdk2 ni kt kelip.. org2 atasan, MPP kn bz~

ni slh 1 cara nk tegur gak pihak UDM. bg dia sdar, owh rupe2nya UDM nye x secure mana. student yg grad lg pon leh wat. so b4 org luar yg lbh truk wat, bek sedar awl2.. btol la tu, everything hppnd for reasons..

but remember~ Kebajkan students kena jaga gakk

'Aizat Annur berkata...

btol tu evi,kalo asyik student di bawah ni je kena dgn masalah wiyerless sbg contoh isu kebajikan kite x berbaloila kena bayar duit yuran rm50 setiap semester.kalo UDM ada dalam 5000 org x RM50 = 250000..byk tu, cuma pihak berautoriti seperti MPP perlu mengemukakan isu ini ke pihak berwajib seperti PTM utk mengatasi pob ini.Jumpa en dagang as ketua sdr,kalo JPKP jumpa boleh gak tapi kami punya tanggungjawab ada limitasinya namun MPP ada lebih kuasa bertindak...renung2kan

Mohd Daharudin Haji Daud berkata...

Salam Ramadhan...
Salam Lailatul Qadar...

Terlebih dahulu, maafkan saya kerana mencelah di sini..

Saudara Aizat Anwar,
Saya setuju jika saudara mengatakan saudara sedia menerima semua komentar yang positif dan negetif...

Namun, saya nak membetulkan agar saudara tak mengelirukan ramai orang dan janganlah saudara terkeliru dengan kata-kata saya...

Saya bertandang ke sini cuma nak menegur cara saudara menyuarakan rasa ketidakpuasan hati sehinggakan saudara mudah untuk menghukum seseorang...

Saudara, bagi saya... saudara tak sepatutnya mengatakan "kerana sibuk membela si nisa' MPP yang sememangnya terpalit dengan macam2 tuduhan daripada mahasiswa lain..

Teruk sangatkah nisa' MPP sehinggakan saudara sanggup mengatakan dirinya terpalit dengan bermacam2 tuduhan..

Tak pernahkah saudara memikirkan tentang apa yang telah dibuat dan dilaksanakannya demi kebajikan pelajar..

Tak mampukah saudara menjaga maruah seseorang sehinggakan saudara senang2 mengungkapkannya dengan semudah itu, apatah lagi di bulan barakah ini demi mengejar yang terbaik di sisi Rabb...

Sedangkan saudara sendiri berada dalam barisan kepimpinan pada masa lepas, apatah lagi sebagai mantan Timbalan Presiden 1...

Satu lagi, jangan bermegah dengan kekuatan yang kita ada yang cuma sementara diberikan oleh-Nya.. sehingga dengan mudah kita mengatakan : "mahasiswa tertentu digunakan untuk membela MPP selepas teruk dibelasah oleh aku dan kawan2 aku kat luar dan dalam blog...

Ingatlah saudara...

Jadilah diri kita sebagai mahasiswa yang benar2 memiliki semangat ISLAM yang tinggi supaya menjadi tauladan buat yang lain...

Menjaga percakapan.. betul jika saudara memikirkan ada sesetengahnya tak menggunakan ilmu.. jadi perlulah saudara menggunakan ilmu dengan sebaik2 cara..

Terakhir sekali, janganlah saudara melibatkan nama seseorang itu dengan semudah-mudahnya dikaitkan dengan pelbagai yang boleh menimbulkan fitnah..

Harap dengan ilmu yang saudara ada, saudara faham apa maksud dan tujuan saya berbicara di sini..

'Aizat Annur berkata...

syukran ila anjangdahar atas teguran sebagai sesama Islam. Sy terima teguran saudara tapi bukan bermakna saya akan kendurkan kritikan saya terhadap MPP yang ada sekarang ini buka n atas dasar saya ingin bermegah namun dengan ilmu yang ALLAH s.w.t. kurniakan yang sedikit ini saya cuba tegur apa yang masih kurang pada MPP ini. Saya bukan terlalu anti pada nisa' cuma saya amat marah dengan tindak tanduk yang kurang senang dan selari dengan apa yang beliau katakan dalam blog dengan aplikasi di alam realiti. Sy tau ramai yang ingin membela beliau disebabkan kata-kata dan teguran sy yg agar kasar dan sinis pd beliau namun ini untuk kebaikan bersama. Sy sendiri disuruh oleh Pegawal HEPA iaitu Ust Rusdi untuk menasihatkan pemimpin MPP yg ada namun apa yang sy terima? Kata-kata nista seperti melabelkan saya PEMBANGKANG dan PENENTANG..kenapa sampai begitu sekali? Tak mengapa kita abaikan sumbangan sy pd UDM namun apakah dosanya sy apabila mengatakan tidak bersetuju tentang sesuatu perkara yg MPP lakukan hingga dilabelkan sebegitu sekali. Saudara, sy bukan mahukan kuasa dan bermegah dengan apa yg ada cuma kalau sy x tegur siapa lagi akan tegur? Ramai yg tampil pada sy takut utk menegur MPP disebabkan mereka gusar akan dilabel dan dicop sebagai PEMBANGKANG dan paling menakutkan di GAM atau BLACK LIST. Justeru, mereka banyak meminta sy utk tegur MPP yg ada khususnya soal pakaian. Sy hanya menyampaikan apa yang diminta dan sy sedar sy berada di mana sekarang~mahasiswa UDM biasa. Semoga saudara boleh berkongsi ilmu dengan saya kelak.Wasslam

My Daisy berkata...

PENIPU!!!

PENIPU!!!

PENIPU!!!

PENIPU!!!

PENIPU!!!

PENIPU!!!

PENIPU!!!

PENIPU!!!

PENIPU!!!

Unknown berkata...

Aizat Apandi = Penipu + Bongkak + Pengecut + Poyo + dibenci!!!