04 September 2009

Pengalaman Puasa Anda di Bulan Ramadhan 1430H

Salam buat sahabat2 sekalian...
Seperti biasa dalam membahaskan sesuatu tajuk kita perlu lihat sejauh mana orang tertarik dengan topik perbualan kita. Sorila topik macam ala2 skema tapi x mengapa demi berkongsi pengalaman puasa aku kali ini bolehlah dianggap penuh dengan pengisian siang dan malam dengan pelbagai aktiviti.
Siang (Ahad-Khamis) Kuliah dan Jual Kat bazar...
Ulasan: Pengalaman jual kali ini best sebab aku dapat duduk as a student UDM yang berniaga di bazar dengan mencari sedikit income utk wang saku di hari raya. Maklumlah, ayah aku dah pencen,gaji pun separuh, my mom punya gaji je tinggal. So aku dah tekad raya kali ini aku ingat nak berdikari dan x nak nyusahkan diaorang. Baju, seluar, songkok n samping biar aku langsaikan...cuma baju raya sepasang n seboria dah ada orang sponsor.He3..Thanks ibu ayah!

Malam- Tarawikh....
Syukur kali ini aku dapat penuhkan malam dengan bertawarikh di setiap surau di kolej kediaman UDM dan juga Masjid UDM.Tiap2 malam aku gilir2 surau. Kejap Farabi, kejap Saodah, kejap Habibah, kejap surau baru kejap surau khansa' sememangnya aku dapat dengar alunan bacaan ayat Al-Quran dari pelbagai imam yg terdiri di kalangan mahasiswa UDM.

Tak lama lagi kita juga akan menyambut Nuzul Al-Quran iaitu memperingati peristiwa turunnya Al-Quran di bulan Ramadhan di mana menjadi kitab rujukan kepada seluruh umat manusia dan memisahkan yang hak dan batil.

Dikesempatan ini ingin aku mengajak rakan2 untuk sama2 memeriahkan kempen derma darah peringkat kolej kediaman pada 12 september 2009 dari jam9 hingga 12 malam bertempat di Lobi Kafeteria Baru. Memo akan diedarkan di semua surau UDM. Sekian

5 ulasan:

sabir berkata...

ala yang penting niat kiat ikhlas,,,mak bapak tetap akan bagi keperluan selagi anak memerulukan

aitotyati berkata...

salam.
bagus2 teruskan usaha. gudlak!!

'Aizat Annur berkata...

tq bro...
tot yati tq gak but who r u?

Iemochi Arihyoshi berkata...

puasa kali ni x best psl mu x jual ayam madu

Ummul Syaukatul Suhaila berkata...

Sejuk hati 'annur' dengar abg ijat cakap camtu kan.. =)
Btw, betul kate abg sabir tu, seiringkan perbuatan dengan niat. Itu yang menjadi tunjang utama.. Barula berpuas hati dengan hasil dan ganjaran kelak..

*Selamat Menjalani Ibadah Di Bulan Puasa..