28 Oktober 2009

Coretan terakhir dariku...

Assalamualaikum sahabat semua khususnya para bloggers...

Topik untuk kali ini hanya kepada perkara-perkara yang 'ringan' & sudah dibincangkan oleh pihak atau individu lain. Maka aku akan kupas secara ringkas bukan sambil lewa.

Peperiksaan Akhir Semester 7...
Ada tiga 'Killer Paper' bukan beerti kertas soalan membunuh tetapi dijangka memberi cabaran kepada aku dan mungkin rakan2 mahasiswa yang lain tentang soalan peperiksaan kali ini. Pesanan kepada aku dan rakan2, penuhkan ilmu di dada sebelum masuk ke pintu peperiksaan, kuatkan iman dan amal dahulu sebelum menulis segala ilmu. Pesan-memesan...

JPKP oh JPKP!...
Sudah berapa kali mahu sebut dalam ini blog? Aku dengan ini akan letak jawatan tapi tak letak2 juga. Terbaru JPKP KKC dengan JPKP yang lain bersama MPP UDM kenalah buat kutipan tabung amal MAKNA dan juga PADANG INDONESIA (mahu ganyang lagi kaa?). Alhamdulillah kutipan kedua2 memberangsangkan. Syukurilah...

JPKP oh JPKP 2!...
Timbul persoalan di benak fikiran,
Program nak buat lagi tak?
Sempat ke bagi komitmen?
Latihan ilmiah...JPKP...Awek? Oh tak mungkin bro...
Hendak saja lepaskan awal tapi demi amanah dan mandat aku redahi jua...Berenang2 di muara!

Takziah kepada Pelajar Undang2 Sem5 diploma...
Dengan ini, Blog Aizat Aanwar dan Persatuan Blog2 UDM *sekadar mencapap
merakamkan sekalung takziah buat keluarga Allahyarhamah.
Semoga rohnya ditempatkan di kalangan insan yang beriman. Al-Fatihah.

Malam Gala Kelab, Persatuan dan KK...
Buat ahli kelab kolej kediaman celcom (KKC) kita ada 6 percalonan, 1 menang tanpa bertanding, 1 pemilihan akhir, 5 dalam permilihan untuk top 5. Doakan bersama.

Pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) UDM...
Dijangka bulan 1 dan adanya pengundian. Sejauh manakah kebenarannya? Kita sama2 nantikan.

Teringat Isu Lama...
Kemenangan UMNO a.k.a BN sudah diduga sejak Aidilfitri lagi kebetulan Bagan Pinang merupakan kampung sebelah ayah aku. Pemilihan calon menjadi penentu biarpun Tan Sri disabit kes rasuah tetapi memang sat2 UMNO-MCA-MIC nak Tan Sri. Menurut Pak Cik aku yang juga setiausaha sulit Tan Sri,kalau ambil muka lain nanti 12 bilik gerakan akan tutup. Maka sebelum peti undi habis umum aku dah tau keputusan. Its not easy to clean & clear :)

Teringat Isu Lama 2...
Piala Debat NC pecah dan tidak diganti2 oleh saf kepimpinan MPP UDM 2008/09.
Susah sangat ke?Jika tidak ada juga apa2 tindakan maka aku sendiri akan ambil tindakan kepada YDP MPP dan pengarah program debat NC kali ke-2. Tempoh diberi untuk selesaikan isu ini sehingga 11/11/09.

Selamat menduduki peperiksaan dan selamat bercuti.

p/s: isu akan datang adalah Rahsia Kepimpinan Kelab dan Persatuan di UDM: Bagaimana menghasilkan kertas kerja yang bermutu.

5 ulasan:

aku,dia dan mereka.. berkata...

salam peperiksaan..

Mr PresidenT berkata...

THankz aizat...untuk pengetahuan, Mpp sedang dan sudah mohon untuk adakan pilihanraya kampus...kita nantikan mcmn keputusannya..

Piala Debat Naib Caenselor. Isu????
kan kita sudah maklumkan kepada Penasihat Debat Piala NC, Sir Shahzol... untuk maklumat...tak perlu la nak ambil tindakan dan bagi tempoh mcm tu... sebab kita pon melalui prosedur. InsyaAllah..ia akan diganti. Jika masih tidak berpuas hati...saya bersedia bersama anda berjumpa dengan Sir Shahzol ;)

'Aizat Annur berkata...

terima kasih kpd mr president atas sensitiviti anda dlm meluangkan komentar di teratak annur...soal piala debat naib canselor tu bukan atas dasar kepentingan saya tetapi rata2 mereka yg masuk asyik bertanya soal sijil dan piala yg pecah namun apa boleh buat kebanyakan banyak cakap di belakang saja...aku sendiri dah pernah berdiskusi dengan sir shahzool soal piala dan jawapan dia masih tidak terima laporan kerosakan piala utk claim, tapi mungkin sekrang dh sampai kpd dia.maksud tempoh diberikan adalah untuk melihat bagaimana isu yang dah berlanjutan sehingga 7-8 bulan x ada apa2 penyesaian atau ini sengaja dikriminasi terhadap pemenang debat (rata2 kuat mengkritik mpp tp utk kebaikan) utk diselesaikan segera.maybe dah terlalu lama aku toleransi dan melihat pelbagai sandiwara x sudah2.biarlah apa yang ridhuan zaaba buat ketepi tp kita bagi masa apa mpp akan benar2 selesaikan isu ini atau tidak atau ia akan memasuki ke fasa yang baru.so if habis tempoh tu maka aku sendiri akan naik ke hepa jumpa pihak terbabit utk dapatkan hak kami selaku johan debat.dah nak tiba debat nc kali ke-3,piala masih x dpt2

sabir berkata...

banyak pulak prosder ape jadahnya kau bantai je aizat

Nabil Norhalim berkata...

salam ihsan,iman islam salam 165..maaf mencelah..hmm..piala itu simbol..bagi mereka yang juara..yang menang dengan usaha..boleh lihat juara vs usaha (entry saya)..konsep yang sama..

NASIB SI PIALA..apa yang ada pada nama dan jasadmu..kerana engkau..mereka bertikah..bahkan mungkin kau permulaan manusia tuduh menuduh mencari si pelaku..mungkin jua kau permulaan fitnah dan tomah..hai piala..seandainya kau x 'pergi' apa kau jamin dengan nama dan jasadmu membawa erti pada mereka yang mengejarmu..atau pada mereka yang menghasilkan mu...kau cuma simbol...kau cuma lambang..supaya mereka berpaling dari "juara sebenar" tujuan yang utama..SYAHADAH mereka..

kepada sahabat mata pena maya..ampun dan maaf komentar ini tiada ditujukan kepada siapa2 melainkan mereka yang ingin zikir dan fikir termasuk diri saya sendiri..

salam mujahadah tanpa noktah..muliakan usahamu..jangan hina juaramu..kerna belum tentu yang menang itu mulia atau yang kalah itu hina..bahkan sebaliknya..
sekian..