21 Disember 2009

Isu Semasa~Teka silangkata Berita Harian~Lesen Kereta~Tesis~Rombongan Pertunangan ke KL~Result Sem 7~Bajet 2010~

Assalamualaikum & salam sejahtera...
Minggu ni banyak isu nak dikupas,dan harap koorang sanggup baca dan berjela2 sampai lebam~
Tajuk entry kali ni pun boleh tahan banyak,so bagi menjimatkan masa aku hanya mengupas setiap tajuk melalui permasalahan pokok saja~bukan pokok kedundung~ahaks!
1. Teka silangkata~ini bukan mainan mudah...
keje ni la yang banyak menganggu aku seminggu yang lepas...
bukan x ada faedah cuma dia buat aku & ayah aku jadi gian bila setiap 'puzzle' dapat diselesaikan
paling x blah,pak sedara aku pun masuk jugak...cuma x taula dia berjaya habiskan tak...
cuma isunya di sini,aku melihat penganjuran teka silangkata oleh BH ini amatlah bagus kerana mampu mendatangkan minat & galakan kepada rakyat malaysia untuk menambah kosa kata & memperkayakan istilah2 baru~saper tau nama lain cacar air selain jeluntung?ha2
so,Alhamdulillah...selepas perjuangan selama seminggu aku berjaya siapkan bersama ayah aku (checker) dan aku ada nazar andai terpilih sebagai juara....apa dia?
nak beri sikit pada mak ayah aku buat tanggung pergi HAJI...Amin
selebihnya aku nak simpan untuk bina masa depan...Kahwin???

2. Lesen Kereta~huh,setiap kali belajar kena marah,tak mengapa...
Minggu ni dan depan aku sibuk belajar kereta...
padahal tiket balik tganu dah beli~29hb 12.2009 pukul9.00pm!
so,maybe aku terpaksa tangguhkan sebentar & kena sambung semula nex happy new year...
Alhamdulillah aku dapat seorg cikgu yg tegas & tak jemu ajar aku~
kanak-kiri-tekan clutch-tekan brek-angkat hand brek-bla3x

3. Tesis oh tesis...perjuanganmu belum selesai
sepanjang cuti ni dengan kesibukan benda2 di atas sedikit sebanyak telah menganggu tumpuan aku pada si tesis ni~
bukan nak menduakan dia tapi aku betul2 sibuk~
maafkanlah aku tesis~ha3
macam dialog Aliff Firdaus takpun Natrah atau Nur Kasih...
naik cuti ni siaplah ko!
masa ku untukmu jua~tesis

4. Rombongan Meminang bukan rombongan Che Kiah tau...
hari jumaat minggu ni dengan diiringi beberapa buah kereta mewah akan menuju ke KL
sebab apa?
ada majlis pertunangan ke KL...
bila,siapa & dimana?
semuanya terpaksa dirahsiakan dahulu.he2

5. Result sem 7...dimanakah silapnya?
erm,sejak entry ni ditaip macam2 berita yang aku dengar tapi yang pasti result tak kuar pada hari ni (21.12.2009)
antara isunya, keluar 27hb tapi daftar kursus 24hb...
ada plak kata keluar 24hb...
ada yang berbunyi keluar lepas meeting akademik harini
apa pun result sudah pasti akan keluar
cuma masa & ketika kita pun xtau~
cuma aku berdoa yang terbaik bagi result sem lepas & sem last aku nanti...

6. Bajet 2010~apa cer....
orang kata orang poteng meeting selalu rugi~
orang kata silap langkah seribu bahaya mendatang~
dan paling best, jangan ponteng keje nanti cikgu marah...
begitulah nasib yang melanda muasir ini...Datuk Najib sound direct jer pada MP2 BN~
usul bajet yg diminta undi belah bahagi oleh Pakatan Rakyat (PR) hampir buatkan sejarah baru rakyat Malaysia iaitu kerajaan ditumbangkan sebab tiada duit jika usul Bajet 2010 ditolak~kata pandikar Amin kita punya speaker Parlimen...
buktinya,
MP BN : 66
MP PR : 63
majoriti : 3...
apa implikasi kalo PR berjaya? bak kata Pandikar Amin ini jawapannya,
mandat terpaksa ditentukan melalui pilihanraya baru
hilang sokongan kepada PM
tiada wang atau kewangan yang boleh disalurkan bagi apa2 perbelanjaan pada januari 2010
huh...lain2 aku xtau lagi
cuma ia merupakan satu bentuk signal atau loceng dr PR kepada BN supaya sentiasa mengambil serius dalam apa jua keadaan...zaman dah berubah & dunia dah maju

salam Tahun Baru Hijrah 1431 & Tahun Baru Masehi 2010...

3 ulasan:

aril berkata...

Nice info blog. I like to share with bloggers and all of readers
Keep in touch

A d'Z berkata...

baik ko blah dr c2 cpt. klu x, mkin gle jdnye nnt. smga cpt2 blah drp tmpt tu ye~

Unknown berkata...

aizat,aku follow blog ko eh..tq..follow blog aku gak tao