10 Disember 2009

Dialog aku dengan pemuda cina

Asslamualaikum & salam sejahtera
Harap semua ok.... O_o
mase aku tulis pasal entry di atas macam2 kerisauan dah mula timbul dalam benak hati & fikiranku...
1. Result dah nak keluar (dengar cerita semua jatuh... macam lagu Adam-jatuh)
2. Tesis masih di permulaan...Naik semester banyak kena buat-siapkan jadual hari2!
3. Berat badan kena turun kan bro! Eh, aku dah jumpa formula mujarab...Rahsia!
4. Majlis kahwin berlambak member, sedara, kawan lama dan abang kandung...
5. Bagaimana nak cari awek yang memiliki ciri2 seorang ISTERI solehah???

Baiklah pasal tajuk kat atas,mesti koorang bengang sebab aku kona citer lain dulu,
nasiblah blog aku :P

di satu tempat di negeri melaka-aku dan pemuda cina asal bemban, jasin
aku panggil dia apek la senang....
Apek-haiya lu duk mana?
Aku-Umbai,ikan bakar maa...
Apek-belaja ka kerja?
Aku-erm...belaja
Apek-Kat mana ya?
Aku-sama itu negeri terengganu
Apek-wah sana ada bz mcm melaka?
Aku-tak ada,biasa2...aku ingat nak duk sana nanti
Apek-napa lu mau duk sana?makan murah ya?
Aku-a'ah, (sambil tgk perut sdr...no komen)
Apek-itu perempuan tutup kepala ramai ya?ada seksi2?itu hukum potong tangan ada tak?
Aku-perempuan sana masih ok,maybe budaya dan adat telah terbiasakan diaorg...hukum tu tak ada dilaksanakan lagi...(boleh tahan apek sorang ni)
Apek-bla..bla...bla...
Aku-Adoyai,banyak plak tanya....last2
bukan aku tampau dia tapi aku ajak die honeymoon lepas kawen kat Terengganu!
ngeh3...(sorila tak minat taip panjang2)
Okla...next entry aku akan ceritakan mengenai pelan semester depan dan result aku,sama ada ok ker tak...samalah berdoa.

1 ulasan:

Mohamad Shaiham Bin Ibrahim berkata...

So, what is the moral of ur story?? lau takat nak citer ko cakap ngan apek, aku ari2 cakap ngan apek bengkel bawah opis aku.. ok ar, anyway go terus to the hiway... aku doakan ko berjaya dengan jitunya...